Cât de repede se încarcă o mașină electrică în 2024, cât de tare mint producătorii. Cele mai populare 23 de modele, verificate la cel mai important capitol
Recent, a avut loc un test major în Norvegia, unde au fost verificate 26 de modele de mașini electrice în ceea ce privește autonomia și viteza de încărcare.
Rezultatele au relevat diferențe semnificative între datele promise de producători și performanțele reale ale vehiculelor. În acest articol, vom analiza cele mai populare 23 de modele și capacitatea lor de încărcare, pentru a înțelege cât de mult putem avea încredere în specificațiile producătorilor.
Testul de autonomie și încărcare în condiții reale
La începutul acestui an, norvegienii au măsurat autonomia a 26 de modele electrice în condiții de viață reală, pe timp de vară. Doar un singur model și-a atins cifra de autonomie promisă în regim WLTP. Cu toate acestea, majoritatea deviațiilor au fost de până la 10%, o marjă considerată acceptabilă și pentru mașinile cu combustie internă.
După acest test, a urmat cel al puterii de încărcare, unde mașinile au fost conectate la stații de încărcare rapide după două ore de condus continuu. Toate mașinile au fost testate în condiții egale, folosind stații Ionity cu multe prize puternice, iar modelele Tesla au fost încărcate la stațiile Tesla Supercharger pentru a oferi potențialul maxim.
Campionii vitezei de încărcare
Porsche Taycan
Porsche Taycan a ieșit campion la viteza de încărcare, promițând 320 kW și atingând chiar 324 kW. În doar 17 minute și-a încărcat bateria de la 10% la 80%, cu un minut mai rapid decât promite producătorul.
Lotus Eletre
Lotus Eletre, un SUV electric cu inginerie chinezească, a atins 343 kW, aproape de cei 350 kW promiși. Încărcarea de la 10% la 80% a durat 20 de minute, exact cât promite producătorul.
Xpeng G6 și Hyundai Ioniq 5 N
Xpeng G6 și Hyundai Ioniq 5 N și-au încărcat bateriile de la 10% la 80% în 20 și, respectiv, 21 de minute. Deși Hyundai promitea 350 kW, în realitate a atins doar 260 kW, influențând timpul de încărcare.
Modelele de mijloc și timpii lor de încărcare
Următoarele modele au înregistrat timpi între 25 și 30 de minute pentru încărcarea de la 10% la 80%:
- Kia EV9: 25 minute (+1 min față de fișă)
- Nio ET5 Touring: 26 minute (+1 min)
- VW ID.7: 28 minute (0 min deviere față de fișa tehnică)
- Tesla Model 3: 28 minute (timp de reper necunoscut)
- MINI Countryman: 28 minute (-2 min față de fișă)
- Smart #3: 28 minute (-2 min față de fișă)
- Opel Astra Sports Tourer și Peugeot E-308 SW: 29 minute (-1 min față de fișă)
- BMW i5 Touring: 30 minute (exact cât scrie în fișă)
Modelele mai lente, dar acceptabile
Alte șase modele au înregistrat timpi între 31 și 35 de minute:
- BMW i5 eDrive40i: 31 minute (+1 min față de fișă)
- Volvo EX30: 31 minute (+5 min față de fișă)
- MG4 Extended Range: 32 minute (-6 min față de fișă)
- Tesla Model Y: 33 minute (reper oficial necunoscut)
- Nio EL6 și Ford F-150 Lightning: 33 minute (-3 min pentru Nio și -6 min pentru Ford)
Cele mai lente modele
Doar patru modele au avut nevoie de mai mult de 35 de minute pentru a-și încărca bateriile de la 10% la 80%:
- Seres 5: 37 minute (-3 min față de fișă)
- BYD Dolphin: 40 minute
- Peugeot E-3008: 42 minute
- BYD Seal U: 44 minute (+1 min față de fișă)
În concluzie, testele au arătat că majoritatea mașinilor electrice moderne se încarcă în intervalul de 17-30 de minute, ceea ce este mai mult decât acceptabil pentru o pauză normală la drum lung. Devierile față de timpii promiși de producători au fost minime, indicând o consecvență și predictibilitate îmbunătățită a sistemelor de management al bateriilor.
Producătorii par să fie sinceri în ceea ce privește timpii de încărcare, iar mașinile electrice devin din ce în ce mai competitive în ceea ce privește eficiența și conveniența încărcării rapide. Aceste rezultate sunt îmbucurătoare pentru viitorul mobilității electrice, conform PiataAuto.md.